tisdag, september 04, 2007

På besök hos "Jabba"

I söndag var jag på besök, efter en trevlig helg med familjen Trygg/Kristiansson, hos min blivande gudson Thure Håkan Wilhelm. Som jag berättat här tidigare kom han till jorden lite förtidigt efter handpåläggning av Håkan Mild. Sedan dess har han varit en liten kille.

Men nu så möttes jag av en något större kille (dock en normal utveckling hos bebisar). Man kan säga att han har kommit ikapp sina gener (Tänker då först inte på hans farbror, utan hans mor och far. Då jag var en söt bebis och min bror lite mer av en fetare och dregglande sort.) Hehe.

Jag fick höra att min brorson numera går under smeknamnet ”Jabba” som i sin tur är en väldigt stor, motbjudande sork ätande slavhandlare i Star Wars. Oavsett namn och kroppshydda är han fortfarande det allra sötaste som finns och man kan inget annat än att bli stormförtjust i detta lilla underverk.

Inga kommentarer: