måndag, juli 10, 2006

Funderingar kring Almedalen

Blev inget bloggande från Almedalen, jag kunde inte slita mig från alla spännande seminarier, mingel, sol och bad. Almedalen kan sammanfattas i ett ord; cirkus. Jag har aldrig ätit och druckit så mycket gratis någonsin och lär inte göra det igen förrän nästa gång jag besöker denna underbara stad - Visby.

Från Liberala ungdomsförbundet var vi ett 60-tal personer på plats och SSU var enligt deras egna uppgifter över tusen personer. När dessa invaderade Almedalen strax innan Göran Perssons tal på söndagen, så kändes det som att man var tillbaks i 30-talets Tyskland. Jag tror att massorna skadade mer än vad de gjorde nytta.

I övrig var veckan lyckad för min del och all sol har gjort mig brun, kan ju inte bli bättre. Sen måste jag kommentera Expressens politiska reportrar Niklas Svensson och Cecilia Garmes bloggande från Almedalen, där de rankar hetaste männen och kvinnorna i Almedalen. På andra platsen hittar vi Frida Johansson Metso (1:e vice ordf i Liberala ungdomsförbundet) och på plats sex hittas min kollega Nina Larsson som är förbundssekreterare. Jag kan ju bara instämma, vackra damer. Billder finns på luf.se.

Inga kommentarer: