lördag, februari 18, 2006

OS trollbinder

Det är konstigt att OS kan röra upp så mycket i huvudet. Just nu sitter jag på en konferens i Stockholm och borde koncentrera mig mer på det vi faktiskt pratar om; det kommande valet. Men, jag sitter ändå och lyssnar på radiosporten och biter på mina naglar. OS är OS och det är underbart!

När jag igår åkte upp med X200 till Stockholm från framsidan, så satt jag på nålar. Damkronorna spelade sin bragdmatch mot USA och jag kund inget annat än släppa mig in i Solnas stolthet Lasse Granqvists bevakning av matchen. Jag var fast och mådde hur bra som helst, hela vagn fyra - var medvetna om det också.

Samtidigt som OS ger sig in på sin andra tävlingsvecka, så startar även ett nyt evenemang som trollbinder mig: Schlagerfestivalen. Dags för första uttagningen och jag är redan inlyssnad på kvällens bidrag. Återkommer i frågan. Nu ska jag återgå till konferensen, med Anjas störtloppsåk i öronen. Förlåt Sara, som nu förläser, men jag måste.

1 kommentar:

Pär Gustafsson sa...

Jag ljuger så bra, vilken låt. Det blir inte många som kommer slå den unga och nya schlagerdrottningen Linda. Men, jag skriver men. Kikki Danielsson är med på lördag - då blir konkurrens. För om Linda är schlagerdrottning måste Kikki vara sjävaste drottningmodern.