måndag, april 26, 2010

Finns finansiering eller är det bara luft?

Jag vill ha snabbare tåg i Sverige - men först behövs en rejäl finansiering. Det är däremot inte rimligt att som oppositionen säga ja till Alliansens satsningar på infrastrukturområdet och därefter låna ytterligare 120 miljarder från skattebetalarna för att finansiera en utbyggnad av höghastighetståg. Skattechock lär vänta svenskarna. Det är inte första gången som socialdemokraterna lovar en rad infrastrukturprojekt inför kamerablixtarna och när lamporna har slocknat har projekten också stannat upp. Läs mer här.

När Alliansen tillträdde genomfördes en storstädning bland investeringarna och många löften vara bra luft. Det är bättre med en ansvarsfull politik på infrastrukturområdet och det levererar den nuvarande regeringen. Infrastrukturen i Västsverige och i Göteborg har länge varit eftersatt och kan nu förbättras tack vare regeringen. Socialdemokratiska regeringar har historiskt låtit Göteborg hamna i strykklass.

Fler bloggar: Per, Pär, Peter, Dick, S-buzz, Valplattformen, Ledarbloggen, Maria, Benny, Amanda,

Nyhetsflödet: DN, GP, GP2, SvD, SVT, AB, Exp,

1 kommentar:

Anonym sa...

Tja, skattechocken består i att ta ifrån Stockholm den vansinniga stadsmotorvägen. Bilträngseln i Stockholm är till stora delar orsakad av inpendling med bil från kommuner med alltför svag kollektivtrafik, precis som i Göteborg.
Satsar man kraftigt på vägtrafiken så får man en ökning av vägtrafiken. Vill man ha en ökning av spårtrafiken, så satsar man på spårtrafiken.

Mvh,
PMA