fredag, februari 01, 2008

Puder och after ski med Rydell & Quick

Idag har det fortsatt att snöa i Sälen. När jag vaknade imorse hade det snöat minst några nya decimeter, vilket förde med sig att vi fick skotta oss ut från stugan och leta fram våra bilar ur snön. Själv var jag ute och fotade i snöandet strax efter klockan åtta på morgonen.
All snö föranledde att jag valde att åka snowboard, för vem vill inte surfa på massa puder. Det var längesedan, kanske 10 år sedan som det var så mycket snö här och man mår ju som en gud när man

surfar fram bland träden.

Dagen avslutades med after ski på Högis tillsammans med hundratals skidåkare. Jag med sällskap fick bra bord i Vinterträdgården redan vid halv tre tiden och en halv timme senare, efter både öl och Jägermeister gick Rydell & Quick (Rydell som för övrigt började spela samtidigt som jag föddes) upp på scen och på samma sätt som förra året (när jag och Per rockade loss) spelades samma låtar så som I am a R.O.C.K.O.H.O.L.I.C och hela stället gungade loss. Faktiskt helt otroligt bra drag. Ett mycket bra slut på en lyckade vecka med bra skidåkning. Vi får se efter Lats Dance om vi trippar upp till HC, men just nu är det en fråga för framtiden.

Inga kommentarer: