måndag, september 17, 2007

Ett år med makten

För ett år sedan vaknade jag upp med en stor klump i magen i Stockholm, några timmar senare skulle jag tillsammans med min pojkvän och kollegor äta middag inför valvakan. Med tanke på vad vi hade gått igenom någon vecka innan på arbetsplatsen så kändes det som att vi äntligen var framme och att vi kunde ta oss över målsnöret. Samtidigt måste jag säga när jag idag tänker tillbaks på valrörelsen för ett år sedan, så blev den inte som de innan hade varit. Alla vi som är politiskt engagerade vet vad jag menar, slit, svett och tårar – men den här valrörelsen hade någon extra dimension. När vi väl var på plats för att vänta in resultatet så kändes det som att vi redan var klara och på väg till nästa kampanj.

Lite sentimentalt kanske, men så kände jag. Sen hade jag självklart jävligt trevligt också, inte minst på efterfesterna och festandet hos moderaternas valvaka, där alliansens partiledare visade upp sig efter segern. De har nu gått ett år sedan alliansen vann regeringsmakten. Alliansen har även fått ett nytt frontansikte och med Björklund vid rodret tillsammans med fler reformer och mer levererande i politiken tror jag att jag kommer få att uppleva en något gladare kväll om tre år när vi försvarar regeringsmakten.

Inga kommentarer: