torsdag, augusti 02, 2007

Ingen pride i år....

Senaste åren har jag hängt i Tanto och gått i paraden i ett strålande humör. Det finns mycket att säga om Priden, det allra mesta är väldigt bra och grymt kul - men min personliga åsikt är att Priden behöver öppnas upp mer och bli mer "folkligt", likt ett Göteborgskalas. Jag tror att HBT-världen skulle må bättre av det, samtidigt som jag verkligen förstår att många inte skulle tycka att det var lika bra. Men men, jag kommer sakna att inte gå i paraden i år. Men min pojkvän får hålla fanan högt istället. För övrigt så var jag med i Borås Tidning i dagarna, då de använde en bild från förr förra året - som då satt på första sidan (se ovan). Priden kommer alltid att vara ett spektakel, Göteborg har sitt Chalmerståg som lockar publik i tusentals, huvudstaden har sin Prideparad. Kan ju bara konstatera att paraden är roligare att se på - eller?

Inga kommentarer: