söndag, februari 04, 2007

Vikt och skidåkning

Suck, min vikt har ändrats igen. Men den återkommer jag snart till. Senaste veckan har jag varit i familjens stuga i Sälen, strax nedanför Högis och HC tillsammans med mina päron och pojkvän. Även om jag numera kan backarna i Sälen, mer eller mindre utan till, så var det skönt att vara tillbaks och mycket av veckan gick åt att hjälpa min Per att lära sig åka skidor. Han har inte åkt så mycket innan, med lärde sig snabbt och hittade den rätta stilen. Det gjorde även med 52-åriga mamma som sedan några år tillbaks har blivit väldigt fräck och snabb i backarna. Innan åkte hon lite mer ”tant” nu åker hon fort och snyggt. Grymt.

Idag har jag tillbringat dagen att gratta Per som fyller 23 år, på kalaset som ägde rum hos hans syster råkade jag av ren nyfikenhet ställa mig på vågen. Skulle jag inte ha gjort. Sedan början av september 2006 har jag inte tränat av flera anledningar och det blev inte bättre utav att jag flyttade hem till Göteborg och blev bekväm. Jag har gått upp i vikt, typ tio kilo sedan i somras. Senaste åren har jag hoppat lite bungy jump när det kommer till min vikt och snart, närmare bestämt imorn måndag, börjar mitt nya lättare liv. Detta lär ni märka och jag återkommer i ärendet.

Inga kommentarer: